Wachtwoord cliënt opvragen


Hoe krijgt de cliënt in eerste instantie een wachtwoord?


Als je start met de AfsprakenApp of MijnZorgApp krijgen patiënten met een afspraak in de agenda in de toekomst automatisch een wachtwoord voor de app per SMS toegezonden. Ook als er een nieuwe episode wordt gestart wordt bij het inplannen van de eerste afspraak deze SMS verzonden.

Het wachtwoord wordt verzonden naar het 06-nummer wat op de patiëntenkaart in Intramed staat.
Let op! Het wachtwoord wordt alleen verzonden mits de geboortedatum en het mobiele nummer correct ingevuld staan. Intramed kent twee velden voor het telefoonnummer: 'Mobiel' en 'Telefoon-prive'. De app leest het veld '-privé' NIET uit, het 06-nummer moet in het andere veld staan. 


Als bij het aanmaken van een cliënt het 06-nummer niet correct staat ingevuld, kun je deze gewoon toevoegen of wijzigen. Vervolgens kan de cliënt alsnog een wachtwoord ontvangen.
Dat kan op verschillende manieren:


Vanuit de praktijk een wachtwoord sturen


Als praktijk kun je een app-wachtwoord naar de cliënt verzenden. Dit kan alleen als je de AfsprakenApp Online Dienst hebt geïnstalleerd.
Klik hier voor de uitleg over de Online Dienst.

1. Open de patientenlijst in Intramed en selecteer de cliënt.
2. Klik op het AfsprakenApp icoon om de berichteninstellingenpagina te openen
3. Klik onder aan deze pagina op de knop 'wachtwoord verzenden'.

Het wachtwoord wordt nu verzonden naar het op de patiëntenkaart ingevulde 06-nummer.


Als cliënt zelf een wachtwoord opvragen


De cliënt kan zelf een app-wachtwoord opvragen.

1. Download de app.
2. Na het openen van de app kan de cliënt op 'Geen wachtwoord ontvangen?' drukken. 
3. De cliënt kan hier vervolgens de geboortedatum en het mobiele nummer invullen. Mits deze gegevens overeenkomen met die op de patiëntenkaart in Intramed, wordt het wachtwoord direct verzonden.