Wanneer wijzigen afspraken in de app?

Als je in Intramed een afspraak inplant, aanpast of verwijderd, zal dit ook in de AfsprakenApp en MijnZorgApp goed komen te staan. Dit heeft echter wat tijd nodig. Voordat de afspraken zichtbaar zijn is er een synchronisatie nodig tussen Intramed en de app. Dit kan op verschillende manieren.


Standaard synchronisatie

Als in Intramed een afspraak gemaakt of gewijzigd wordt, duurt het even voordat dat deze in de app zichtbaar is. Als afspraakbevestigingen aan staan, ontvangt de patiënt een pushbericht zodra de afspraak in de app beschikbaar is.

Hoelang de synchronisatie van afspraken duurt verschilt per praktijk. Soms duurt het 10 minuten, maar soms kan het ook een halve dag duren. 

Oefeningen die worden aangemaakt door de therapeut zijn over het algemeen na zo'n 15 minuten beschikbaar in de app. Ook van de oefeningen ontvangt de patiënt een programma-bevestiging (via e-mail en push).


Tussentijdse synchronisatie

Aanvullend op de standaard synchornisatie is er voor praktijken die de Intramed Webservice geïnstalleerd hebben een tussentijdse synchronisatie. Daarmee worden patiënten die de komende dag een afspraak hebben of een afspraak gehad hebben extra gesynchroniseerd. Op die manier zorgen we ervoor dat ook laatste veranderingen zichtbaar worden in de app.

Lees hier hoe de Intramed Webservice ingeschakeld kan worden


Handmatig synchroniseren

De tussentijdse synchronisatie is ook handmatig af te dwingen door de berichtinstellingen van de patiënt te openen. Als de Intramed webservice beschikbaar is dan zullen alle gegevens van de patiënt inclusief afspraken op dat moment geactualiseerd worden. 

  • Selecteer daarvoor de patiënt
  • Druk op de paarse AfrsprakenApp knop
  • Druk op bijwerken om deze patiënt handmatig te synchroniseren


Gerelateerde onderwerpen

Storing?
Controleer de actuele statusmelding van de AfsprakenApp dienst voor praktijken die hosten bij Intramed Online: https://www.afsprakenapp.nl/status/

Gegevens verversen
Als na enige tijd afspraken en/of oefeningen lijken te missen in de app, kun je de gegevens verversen: ga naar Menu (linksboven) > Instellingen > Alle gegevens verversen.

App opnieuw verversen
In sommige gevallen kan het helpen om de app opnieuw te installeren: verwijder de app van de telefoon, ga naar de App Store of Google Play Store en zoek op 'afsprakenapp' of 'mijnzorgapp', installeer de app en vraag een nieuw app-wachtwoord aan.