Instellen bevestigingsmail Whatsapp Service

Wanneer een cliënt een afspraak heeft gemaakt via de Whatsapp Service wordt er een bevestigingsmail verstuurd. Deze e-mail moet aangepast worden. In de e-mail kunnen ook voorkeuren van de praktijk toegevoegd worden. Dit wordt uitgelegd in het volgende stappenplan.

De Whatsapp Service sluit niet helemaal aan bij de geautomatiseerde webservice processen van Intramed. We zijn met Intramed in gesprek om dit beter op elkaar te laten aansluiten. Hieronder leest u tips om met workarounds de services beter op elkaar te laten afstemmen. 


Stappenplan: Aanpassen van bevestigingsmail met e-mailverificatie.

Bij het maken van een afspraak via Whatsapp zal er gevraagd worden naar het e-mailadres van de cliënt. Nadat de cliënt het e-mailadres verstuurd heeft krijgt hij/zij een bevestigingsmail. In Intramed staat een standaard format van deze bevestigingsmail. Deze moet aangepast worden, want deze komt niet goed overeen met de Whatsapp Service.

Stap 1: Open in Intramed 'Systeem' 

Klik in 'Systeem' op -> 'Ontwerpen' --> 'Documenten'.


Stap 2: Ga in 'Documenten' naar '2. Email'


Stap 3: Dubbelklik op nummer 16 'Inschrijving eerste afspraak'. Het volgende standaard format staat in de e-mail. Deze moet je bewerken.


Plaats hierin de volgende tekst:  Tekstvoorstel bevestigingsmail

Kopieer de tekst uit de link en plak dit in de mail. Je kunt deze tekst eventueel nog aanpassen naar jouw wensen.


Stap 4. Klik op kruisje of op de Esc-toets en bewaar de e-mail.