Hoe verwerk je een Whatsapp aanmelding?

Via de Whatsapp service is er een afspraak gemaakt bij de praktijk. Een aanmelding via de Whatsapp service moet nog verwerkt worden in Intramed. Hoe verwerk je deze aanmelding? In het volgende stappenplan vind je een vierstappenplan over hoe je de aanmelding moet verwerken in Intramed. 


Stap 1: Online aanmelding bekijken

1. Ga naar Intramed.

2. Klik in Intramed op 'Patientenportaal notificaties bekijken'

In het patiëntportaal op tabblad  '1. Aanmeldingen' staan de cliënten die via de Whatsapp Service een afspraak hebben gemaakt bij één van de therapeuten. 

3. Dubbelklik op een van de cliënten. Hier zie je de gegevens en de aanmelding van de cliënt. 

Bij tabblad '2. Medisch' vind je de reden van de afspraak.



Stap 2: Online aangemelde cliënt koppelen aan Intramed

1. Selecteer de desbetreffende cliënt in het patiëntenportaal.

2. Klik op 'Patiëntkaart aanmaken'. Bewaar de cliënt. 

3. Bij een bestaande patiënt; Klik op 'Patiënt koppelen'. Bewaar de cliënt. 



Foutmeldingen: E-mailadres niet geverifieerd

In het patiëntportaal op tabblad '1. Aanmeldingen' staat er bij 'Online aanmeldstatus' of een e-mailadres geverifieerd of niet geverifieerd is.

Er zullen meerdere foutmeldingen verschijnen, wanneer het e-mailadres nog niet geverifieerd is. Het e-mailadres kan handmatig ingevoerd worden. In de volgende stappen kun je lezen hoe je dit kunt doen. De foutmeldingen kun je voor de rest negeren. 

Wanneer een e-mailadres nog niet geverifieerd is door de patiënt en je klikt op 'Patiëntkaart aanmaken' zal deze foutmelding verschijnen:

Om er toch voor te zorgen dat het e-mailadres in de patiëntenkaart komt te staan, ondanks dat deze nog niet geverifieerd is, moet je het volgende doen:

1. Klik op 'Nee' bij deze foutmelding. 

2. Ga in het patiëntportaal naar de desbetreffende patiënt. Dubbelklik op de patiënt naar de 'Online Aanmelding'.

3. Kopieer in de Aanmelding het e-mailadres. Druk vervolgens op het kruisje of op de escape-toets.

4. Klik op 'Patiëntkaart aanmaken'. De volgende foutmelding zal weer verschijnen:

 

5. Klik hier op 'Ja'. In de patiëntkaart zet je bij 'E-mailadres' het gekopieerde e-mailadres neer.

Het e-mailadres zal nu in de patiëntkaart blijven staan, ondanks dat deze nog niet geverifieerd is door de patiënt. 



Stap 3: Afspraak patiënt inplannen

Selecteer de desbetreffende cliënt waarvan je de afspraak wilt inplannen.

1. Klik op 'Afspraak inplannen'.

2. Plannen van een afspraak. Controleer of de gegevens juist zijn. Klik op 'Volgende >'.

3. Kies de juiste velden en klik op 'Volgende >'. 

4. Zorg dat het vinkje bij 'Agenda openen bij afspraak' aan staat en klik op 'Voltooien'.




Stap 4: Cliënt koppelen aan AfsprakenApp en wachtwoord verzenden

Na het voltooien van de afspraak zal de agenda zichtbaar worden met de dag van de afspraak van de desbetreffende cliënt.

1. Selecteer in de agenda de cliënt. 

2. Klik in de agenda op het icoon 'AfsprakenApp'.


3. Het volgende scherm zal verschijnen.


 4. Scroll naar beneden en klik op 'Wachtwoord verzenden'.


De cliënt zal een wachtwoord ontvangen voor MijnZorgApp of AfsprakenApp.


De aanmelding is nu verwerkt in Intramed.