Verwijzingen inscannen via MijnZorgApp

Dit artikel legt uit hoe de functie werkt. Lees in dit artikel hoe je de scanfunctie inschakelt als praktijk.

Als de cliënt een verwijzing heeft ontvangen van een huisarts of specialist, dan kan deze gemakkelijk worden ingescand via MijnZorgApp. Ingescande documenten staan maximaal binnen 15 minuten in Intramed. Hieronder lees je hoe de therapeut, front-office medewerker of de cliënt dit kan doen:

Optie 1: Inscannen als therapeut of front-office medewerker

Stap 1: Open MijnZorgApp met jouw medewerkersaccount en ga naar het submenu. Niet ingelogd als medewerker? Lees hier hoe je dit doet.

Stap 2: Selecteer "Documenten Scannen" en kies vervolgens "Document scannen" of "Uploaden".

Stap 3: Scan of upload de verwijzing en wijs deze toe aan de juiste cliënt. Het uploaden kan vanaf verschillende mappen op de telefoon worden gedaan. 

Stap 4: Selecteer de behandelepisode waaraan het document moet worden gekoppeld en druk op "accepteren" en hierna onderin het scherm op ''Opslaan''.

Stap 5: Het document is nu succesvol gekoppeld en geüpload in het dossier.

Optie 2: De cliënt uploadt het bestand/scant de verwijzing via MijnZorgApp

Stap 1: De cliënt kan via de homepagina van MijnZorgApp, de optie krijgen om de verwijzing te uploaden. Deze optie komt bij de cliënt naar voren wanneer er een afspraak gepland staat met een behandelcode met intake indicatie. De cliënt kan ook via het submenu de optie "Document scannen" kiezen om het document in te scannen.

Stap 2: De cliënt scant het document in via ''Document Scannen'' of upload het document via ''Uploaden'' 

Stap 3: Na het scannen van het document zal de praktijk het document verifiëren en aan de juiste behandelepisode koppelen.

Let op: De cliënt hoeft geen behandelepisode te koppelen, dit verifieert de praktijk.



Scan verifiëren als therapeut of front-office medewerker 

Let op: Na het scannen door een cliënt dient de praktijk de scan te koppelen aan een behandelepisode 

Stap 1: Verificatie na scannen document door cliënt. Ga via het submenu naar Documenten scannen, hier worden ongeverifieerde scans getoond. Niet gekoppelde scans zijn scans die je als therapeut zelf hebt gemaakt. 

Stap 2: Selecteer een behandelepisode van de cliënt en accepteer

Stap 3: Via het submenu voorbeeld kun je een voorbeeld zien van de scan. Accepteer bij akkoord de wijziging en bevestig deze via ''Ja'', het bestand is nu succesvol in Intramed gekoppeld. 

Door deze stappen te volgen, staat de verwijzing na 15 minuten in het patiëntendossier onder tabblad 6. Documenten in Intramed. Het systeem synchroniseert elke 15 minuten de scans en laad ze in vanaf het hele uur gezien.