Akkoordverklaring van praktijkreglement in app



Waarom een akkoordverklaring?


Binnen de praktijk gelden gedragsregels. Regels die je wil vastleggen in je praktijkreglement en waarvan je wil dat de patiënt/cliënt voorafgaande aan de behandeling akkoord mee gaat.

Daarom hebben we een service waarmee nieuwe cliënten/patiënten, voordat ze de app downloaden, via SMS het praktijkreglement krijgen aangeboden, en daarmee heel eenvoudig akkoord kunnen gaan. 

Deze akkoordverklaring is vervolgens in Intramed zichtbaar (met timestamp), zodat dat zonder enige administratieve druk voor de praktijk is vastgelegd.


Hoe stel ik de akkoordverklaring in de app in?

Let op: als praktijk dien je het praktijkreglement ergens online te hebben staan, bijvoorbeeld op de website. Je hebt de URL naar deze webpagina nodig in het onderstaande stappenplan.

1. Klik hier om de beheerpagina te openen

2. Log in op de beheerpagina

3. Vergeten met welk wachtwoord je moet inloggen op de beheerpagina? Klik hier voor een uitleg

4. Navigeer naar het tabblad 'Communicatie' en klik op 'AVG Akkoordverklaring'

5. Vink het vakje aan voor 'Vraag om AVG-akkoordverklaring'

6. Vul onder 'Praktijkregelement URL' de link naar een webpagina waar het praktijkregelement van de praktijk staat, bijvoorbeeld in PDF.


Checken of een cliënt akkoord is gegaan

Om te checken of een cliënt akkoord is gegaan met het praktijkregelement via de app kun je in Intramed de betreffende cliënt selecteren en op het AfsprakenApp icoon klikken
Achter het vak 'Akkoordverklaring' staat wanneer deze cliënt de verklaring heeft geaccepteerd.



Tekstvoorstellen praktijkreglement

Het kan handig zijn om het praktijkreglement aan te vullen met een bepaling over de herinneringsservice en over het videobellen. Dit zorgt er voor dat de cliënt weet wat deze extra services inhouden en wat voor regels daar aan verbonden zitten.

Tekstvoorstel herinneringsservice

Ter bevestiging van en ter herinnering aan uw afspraken sturen wij u een SMS-, e-mail- of pushbericht en kunt u gebruik maken van de AfsprakenApp/MijnZorgApp. Deze bevestigings- en herinneringsservice betreft een extra service van onze kant waarop geen aanspraak kan worden gemaakt. U blijft zelf verantwoordelijk voor het maken, noteren en nakomen van uw afspraak. Vraag naar de baliefolder met uitleg over de service en hoe u zich kan aan- en afmelden voor bepaalde serviceberichten.

Tekstvoorstel videobellen

Onze praktijk biedt de mogelijkheid voor een behandeling op afstand, via een (video)belafspraak:

  • wij bieden hiervoor een videobelservice aan, die AVG-proof is en uw persoonsgegevens en uw privacy alsmede die van de therapeut beschermt.
  • als u voor het eerst inlogt op de app gaat u akkoord met de gebruiksvoorwaarden en de privacybepaling
  • de videobelverbinding is van begin tot eind versleuteld (end to end encrypt), zodat niemand mee kan kijken met uw eConsult met de therapeut
  • zonder uw nadrukkelijke en expliciete toestemming maken wij geen opnamen van het (video)belgesprek.
  • hetzelfde verwachten wij van u, onze therapeuten willen graag weten als u een opname wil maken
  • als uw therapeut geen bezwaar heeft tegen een opname is die alleen voor uzelf bedoeld, als geheugensteuntje. U mag het dus niet zo maar openbaar maken. Meer informatie over publicatie van persoonsgegevens op internet vindt u op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens.