Van start met MijnZorgApp of AfsprakenApp




1. Informatie over het starten van de berichtenservice


De laatste stap van het aansluitproces is het starten van de service. Op de beheeromgeving verschijnt een groene knop met "Start service". Dit is wat er gaat gebeuren:

  • Druk op de startknop.
  • De medewerkers krijgen binnen een paar uur een uitnodiging via SMS om de app te downloaden, inclusief hun wachtwoord.
  • Log in en bekijk de app. Controleer of de praktijkgegevens kloppen. Je vindt de praktijkgegevens in de app onder "Over de praktijk" en onder "contact".
    • Klopt er iets niet op "Over de praktijk"? Klik hier.
    • Klopt er iets niet op de contactpagina? Klik hier.
  • Optioneel: wij raden sterk aan om nu de baliefolder te downloaden, printen en in de wachtkamer te leggen. Klik hier voor een uitleg over de baliefolder.
  • Een week nadat je op de startknop hebt geklikt, krijgen de patiënten met een afspraak in de agenda  een welkomstmail en een SMS een uitnodiging en het app-wachtwoord.
  • Vanaf nu worden de afspraakherinneringen verstuurd.


Hoe werkt het verzenden van berichten?

Het is handig om te weten welke berichten er worden verzonden, en wanneer deze precies worden verzonden.
Lees hier hoe het verzenden van berichten via de MijnZorgApp of AfsprakenApp precies in zijn werk gaat.


Wanneer de service is gestart, moeten er nog 2 zaken ingesteld worden in Intramed om de app zo optimaal mogelijk te kunnen gebruiken. Wij raden sterk aan alle 2 deze stappen af te ronden vóórdat de patiënten hun uitnodigingen ontvangen!


2. Behandelcodes uitsluiten van van reminderservice MijnZorgApp 


Voor het versturen van app uitnodigingen, afspraakbevestigingen en afspraakherinneringen leest ons systeem de Intramed agenda’s van elke medewerker uit. Elke behandelcode die in de agenda staat leest ons systeem uit en voor elke code zal een bericht worden verstuurd. Voorbeeld: ons systeem ziet geen verschil tussen een normale zitting fysiotherapie (1000) en een eenmalig kinderfysiotherapeutisch rapport  (1105). Voor de zitting (1000) zal er een herinnering naar de client moeten worden verzonden. Voor 1105 zal ons systeem niks naar de client moeten verzenden. 

Dit soort 'afspraken' kunnen uitgesloten worden van de verzending van de herinneringen. Daarnaast zijn er per organisatie of discipline ook nog andere behandelcodes waarvoor dit ook geldt, check dit intern dus goed. Via het tabblad Behandelcodes uitsluiten kunnen de codes worden toegevoegd. Handelingen en notities worden niet door ons systeem uitgelezen.

Lees hier meer over het uitsluiten van behandelcodes.

3. Locatiegegevens checken 


In de beheeromgeving staan onder het tabblad Locatieinstellingen de ingeladen locaties vanuit Intramed. Per locatie kunnen openingstijden in dit tabblad worden aangepast. Daarnaast kunnen hier locaties gedeactiveerd worden als deze niet in MijnZorgApp moeten komen te staan.