Hoe werkt de berichtenservice?

In dit artikel wordt uitgelegd hoe de berichtenservice werkt. Eerst wordt uitgelegd hoe de berichtenservice voor een cliënt van start gaat. Daarna worden de soorten berichten besproken. Deze verschillen per abonnement (Start, Extra, Pro en Onbeperkt). Om deze reden is dit artikel, na de algemene uitleg, opgedeeld in abonnementen.


Het starten van de berichtenservice 

Standaard gebeurt er het volgende:

  • Een nieuwe cliënt wordt ingeschreven in Intramed en er wordt een afspraak gepland. De cliënt ontvangt nu twee berichten:
    • Een mail met uitleg over de app en de berichtenservice.
    • Een SMS met de download-link en een app-wachtwoord.
  • Als de cliënt de app niet direct download volgt één week na de eerste uitnodiging eenmalig een herinnering per SMS om de app alsnog te downloaden.
  • Deze berichten zitten bij ieder abonnement inbegrepen.

Heeft een cliënt geen wachtwoord ontvangen? Klik hier voor de uitleg.


De verschillende soorten berichten

Er zijn, naast de uitnodigingen die hierboven beschreven staan, verschillende berichten die verstuurd kunnen worden, afhankelijk van het abonnement. Later in dit artikel gaan we in op wat voor welk abonnement van toepassing is. Er zijn verschillende kanalen die gebruikt kunnen worden voor bepaalde berichten. Dit is afhankelijk van of een cliënt de app heeft gedownload en of er een telefoonnummer bekend is in het systeem. Iedere cliënt krijgt de berichten via één kanaal.

  • Afspraakherinnering: bericht dat 1 of twee dagen voor de afspraak verstuurd wordt ter herinnering aan de afspraak.
    • Verstuurd per: push, sms of e-mail
  • Afspraakbevestiging: bericht dat verstuurd wordt zodra de afspraak in de Intramed agenda wordt gezet, ter bevestiging van de gemaakte afspraak.
    • Verstuurd per: push of e-mail
  • Vertrekreminder: bericht dat kort voor de afspraak wordt verstuurd, de cliënt kan instellen hoe kort van tevoren dit is (max 12 uur, min 10 minuten).
    • Verstuurd per: push
  • Oefenreminder: bericht dat de cliënt helpt herinneren aan het uitvoeren van de oefeningen.
    • Verstuurd per: push
  • Cliëntberichten: bericht dat éénmalig naar alle actieve cliënten wordt verzonden. Uitleg? Klik hier
    • Verstuurd per: push of sms
  • Vragenlijstherinnering: bericht dat de cliënt herinnert aan het invullen van de meegegeven vragenlijst.
    • Verstuurd per: sms


MijnZorgApp Start

Bij MijnZorgApp Start zitten de volgende berichten inbegrepen:

  • Uitnodiging per mail én sms.
  • Afspraakherinnering per push of e-mail (LET OP: niet per sms).
  • Oefenreminders per push.

Cliëntberichten kunnen ook verstuurd worden bij MijnZorgApp Start. Hier worden wel kosten voor in rekening gebracht (€0,12 per sms en €0,03 per pushbericht).

MijnZorgApp Extra

Bij MijnZorgApp Extra zitten de volgende berichten inbegrepen:

  • Uitnodiging per mail én sms.
  • Afspraakherinneringen per push of e-mail (LET OP: niet per sms).
  • Afspraakbevestigingen per push of e-mail.
  • Vertrekreminders per push.
  • Oefenreminders per push.

Cliëntberichten kunnen ook verstuurd worden bij MijnZorgApp Extra. Hier worden wel kosten voor in rekening gebracht (€0,12 per sms en €0,03 per pushbericht).

MijnZorgApp Pro

Bij MijnZorgApp Pro zitten de volgende berichten inbegrepen:

  • Uitnodigingen per mail én sms.
  • Afspraakherinneringen per push, sms* of e-mail.
  • Afspraakbevestigingen per push of e-mail.
  • Vertrekreminders per push.
  • Oefenreminders per push.
  • Cliëntberichten per push of sms (LET OP: 10 berichten per therapeut per maand)
  • Vragenlijstherinnering per sms*

MijnZorgApp Onbeperkt

Bij MijnZorgApp Pro zitten de volgende berichten inbegrepen:

  • Uitnodigingen per mail én sms.
  • Afspraakherinneringen per push, sms* of e-mail.
  • Afspraakbevestigingen per push of e-mail.
  • Vertrekreminders per push.
  • Oefenreminders per push.
  • Cliëntberichten per push of sms* 
  • Vragenlijstherinnering per sms*

* Fair use policy is van toepassing op videobellen, sms en praktijkberichten. Extreem gebruik per therapeut is niet mogelijk.


FAQ


Mijn cliënt geeft aan meerdere afspraakherinneringen te ontvangen per afspraak.

Het is belangrijk om na te gaan wat de inhoud van deze berichten is. Niet alle berichten bevatten dezelfde inhoud en dienen hetzelfde doel. Zo krijgen cliënten namelijk de eerste keer een welkomstmail, maar die krijgen ze bij de tweede en derde afspraak logischerwijs niet meer.
Daarnaast kunnen cliënten dus tot 3 berichten per afspraak ontvangen, afhankelijk van de instellingen. Voor de cliënt kunnen al deze berichten aanvoelen alsof ze dezelfde informatie bevatten en dus dubbel zijn.


Kan ik cliënten op voorhand uitsluiten van de berichtenservice?

Ja, dat kan. Klik hier om te lezen hoe dit moet.


Kan ik voor bepaalde behandelcodes de berichtenservice uitzetten?

Ja, dat kan. Klik hier om te lezen hoe dit werkt.